Beneficiarul acestui proiect este S.C. Apa Târnavei Mari S.A. operatorul regional unic de apă şi apă uzată pentru NE-ul judeţului Sibiu, care funcţionează din 1 ianuarie 2007.
Societatea a preluat activitatea serviciilor de apă-canal din Mediaş, Agnita şi Dumbrăveni, iar în viitor, va furniza servicii de profil în Copşa Mică şi toate localităţile rurale membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară – A.D.I. – „Apa Târnavei Mari” din partea de NE a judeţului Sibiu.
Proiectul POS Mediu este implementat la nivelul Beneficiarului – S.C. Apa Târnavei Mari S.A. – de Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) constituită în acest scop.
Departamentul UIP este structurat pe trei direcţii de activitate:
- Achiziţii
- Monitorizare lucrări şi documente
- Financiar – contabilitate
1. Activitatea de achiziţii derulează implementarea programului anual de achiziţii. Activităţile principale ale procesului de achiziţii sunt: elaborarea caietelor de sarcini; lansarea licitaţiei; semnarea contractului de atribuire; implementarea achiziţiei; recepţia finală şi transferul către Operator.
2. Activitatea de Monitorizare lucrări & contracte are ca scop: monitorizarea progresului obţinut de către Constructor în implementarea lucrărilor, verificarea conformităţii documentelor de raportare prezentate de către Supervizor în raport cu documentele de atribuire a lucrărilor de execuţie.
3. Activitatea financiar contabilă are următoarele categorii importante de acţiune: autorizare plăţi, efectuare plăţi, înregistrări financiar contabile / balanţe / registre, recuperarea creanţelor bugetare, elaborare dosar „Cerere de rambursare”, arhivarea documentelor financiar contabile.
În structura organizatorică a UIP se află următoarele posturi:
- Manager proiect
- Asistent proiect
- Responsabil achiziţii
- Ofiţer financiar
- Ofiţer contabil
- Ofiţeri contracte
ORGANIGRAMA
Sarcina membrilor UIP este de a asigura un management performant al Proiectului, de a utiliza în mod eficient şi eficace fondurile comunitare.
Manager de proiect (Şef UIP)
Organizează activitatea UIP
Asigură conformitatea cu solicitările Contractului de Finanţare.
Avizează documentele şi rapoartele efectuate de către personalul din subordine şi le supune apobării Directorului Economic şi/sau Directorului General.
Se asigură că beneficiarii zonali (sucursalele) sunt în posesia documentaţiei de atribuire a contractelor de lucrări care se derulează în zona lor de activitate.
Efectuează raportări către Organismul Intermediar Regiunea 7 Centru (OI) / Autoritatea de Management POS Mediu (AM).
Responsabil achiziţii
Elaborează propunerea planului anual de investiţii aferent proiectului, participă la elaborarea caietelor de sarcini, lansează procesul de achiziţii,
Pregăteşte semnarea contractului de încredinţare lucrări,
Monitorizează procesul de testare a echipamentelor şi instalaţiilor precum şi transferul acestora în gestiunea Operatorului.
Responsabil lucrări (Manager de contract)
Monitorizează şi verifică modul de derulare a activităţii de către Contractor şi verifică conformitatea informaţiilor prezentate de către Supervizor în rapoartele periodice.
Ofiţer financiar
Desfăşoară activităţile financiar-contabile asociate procesului de implementare a proiectului, efectuează plăţi către contractori şi elaborează raportări specifice.
Asistent proiect
Redacteză, înregistrează şi arhivează documentele rezultate în urma procesului de implementare a proiectului în conformitate cu solicitările responsabililor de activităţi.